Minun suloinen vaaleanpunainen pirttini sijaitsee Oulunsalossa, Sahramikujalla. Pirtissäni on tilaa 28:lle pikkuihmiselle. Minä, valkoparta, nautin suuresti kaikenlaisesta taiteesta. Minulle on myös ehdottoman tärkeää, että pirtissäni kasvaa toisia kunnioittavia ja kohteliaita lapsukaisia. Pitkän ikäni salaisuus on liikunta, joten talossani opetan lapsillekin jumppaamisen ja joogaamisen taitoja. Maalaisjärkeni on kovin terävä, siksi käytän sitä paljon arjen tuoksinassa. Metsien kätköistä on monesti löytynyt elämää suurempia oivalluksia. Siksi mielelläni johdatan pirttini lapset säännöllisesti tutustumaan luontoon. Luonto antaa kyllä nykymaailman menoon hetken rauhoittavan vaikutuksen. Minun harras toiveeni on, että täällä toimisi tulevina vuosina myös virallinen esikoulu, josta suureen maailman lähtisi innokkaita koululaisia. Serkkuni Riihitonttu asuu Karjasillalla ja hänen kanssaan vaihdamme usein kuulumisia. Aiomme yhdessä tehdä retkiä sekä suunnitella juhlallisia tilaisuuksia, joihin saa laittaa vaikka kravatin.

Toivotan teidät lämpimästi tervetulleeksi minun pirttiini!

Terveisin, Aittatonttu